Hej igen!
 
Dags för er att fördjupa er mer i mina långa inlägg ;) Här kommer lite om mina kaniner jag haft genom åren. Först och främst var min första kanin jocke som jag tyvärr inte har någon bild på. Jag kommer inte ihåg så mycket om honom men har betydde verkligen mycket så det gjorde såklart ont när han gick bort. 
 
Sedan kommer vi till Skutte. Jag orarkade inte fixa bilderna så de blir såhär:
Han hade jag somsagt i fyra år och jag köpte honom av en kompis som hade fått en kull av kelkaniner, de hade alltså inte stamtavla. Han var en mycket fin kanin och var min favorit tills han kom till tånåren. Han började spraya mycket och sprattla när jag höll honom, vi tappade kontakten och jag kände att jag ville ge honom ett nytt hem till någon som hade mer tid för honom. I sitt nya hem vart han dock lika behandlad, fick bara lite kärlek då och då. Hos sin nya ägare hette han Adidas och när dem en gång skulle gå ut i sele så smet han och kom aldrig tillbaka och nu tror vi alla att han tyvärr är död.
 
Sedan köpte jag rexhermelinen Uni, hon hade det inte så bra i sitt förra hem och jag trode att jag kunde ge Uni det liv hon förtjänade men hon var inte alls tam och jag kunde inte ge henne den tid hon behövde. Efter ett år så tog jag en första kull på henne, en hermelinhane i vitsvart japanteckant. Den kullen dog tyvärr och sedan några månader senare så tog jag en annan kull och då blev det med en dvärgvädur, min egna Gray. Sedan hade jag planer på att sälja henne och efter några månader visade det sig att hon hade blivit tjuvparad. Kullerna blev stora och fick fina hem, lika så Uni :)
Här är fina Uni!
 
Efter jag hade sålt henne och alla hennes ungar så hade jag bara en kanin kvar, 
 
detta är Gray och han har jag haft nu sedan jag köpte Skutte, han är den finaste jag någonsin haft! Super tam och verkligen världens bästa kanin, han får bra resultat på utställningar och han kan hoppa medelsvår rak, säkert mer! :D Och han får fina kullar efter sig, aa han är verkligen fin han! 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej