Har planer på att skaffa mig en belgisk hare i vår, gärna i Tan då jag verkligen älskar färgen. Dock är jag osäker på om det kommer fungera med hoppningen .... 
Kanske tar en unge från någon hoppare, tänker Miss PInky's, Himlens eller Queen's men inget är bestämt eller så. Mina föräldrar (åtminståne mamma) är positiv till detta, speciellt Belgiska Haren. 
Älskar både temprament och utseende på Hararna, men jag vet som sagt inte om de är så jätteduktiga hoppare, deras kropp är väldigt högrest i alla fall och det brukar vara positivt inom kaninhoppningen.
Någon som har erfarenhet när det gäller Belgiska Hare som hoppare? 

2 kommentarer

Clara

07 Dec 2013 09:16

Vissa kan ha sjukt temperament och bli väldigt "aggressiva". Andra kan vara helt underbara men generellt är de väldigt "bökiga" att hantera ^^ och vääääääldigt envisa (och snygga). Skulle dock inte rekommendera de som "första" hoppkanin :)

Svar: Okej, jag har ju haft hoppkaniner förut, men jag blev så sugen på en Belgisk så jag bara behövde fråga ;) Vi får se hur det blir!
Kaninvännerna

Gabbi

16 Dec 2013 00:12

VARFÖR belgisk hare?
Belgiska harar är INGA hoppkaniner. Ryggen är på tok för lång och måna av dem får ryggproblem av att ens bli bruna för länge.
Skulle hellre satsa på en bättre hoppkanin. Hör med Miss Pinky's eller Queens istället :)

Kommentera

Publiceras ej