Hej bloggen!
 
Kul att vara här, jag är ny här på bloggen och det ska bli kul att få skriva om mina kaniner och min vardag tillsammans med dem! :) 
 
Låt mig först och främst få presentera mig själv. Jag heter somsagt Beatrice Christersson men alla kallar mig oftast för Bea. Jag är 15 år och fyller 16 den 19 september. Mina intressen är först och främst ridsport och jag har en egen ponny som jag tränar och tävlar med, men kaninlivet har alltid följt med mig och haft en stor och viktigt del av mitt liv / vardag. 
Jag ska snart välja gymnasium och troligtvis blir det en linje inriktat på mer djur just pågrund av mitt stora djurintresse. Jag skaffade min första kanin när jag var runt 8 och det var då en vit/rödögd vädur som var hela familjens "mysbjörn" han var en innekanin som var rumsren och hur go som helst, efter att han dog tog det lite tid att komma över det och jag skaffade alltså ingen ny kanin förens jag var 10 år. Då skaffade jag två dvärgvädurar (Skutte och Gray) Under den tiden hade jag inte så stor koll för detta var mina två första utekaniner som jag verkligen fick fixa själv. 
Haha förlåt för bilden... Skutte blev lite suddigare än Gray.
 
Namnen var kom jag och min lillebror på själva, därför är dem lite oseriösa. Skutte sålda jag efter 4 år tillsamans och sedan sprang han tydligen iväg hos den nya ägaren. Efter det började jag leta efter en hona att börja testa på avel. Det blev av någon konstif anledning en hermelinrex vid namn Uni. Hon hade fin stamtavla och va uppfödd av uppfödaren Göran Westerlund. 
Detta är då Uni, jag har inte förklarat så mycket om mina kaniner men jag kommer till det i senare inlägg. Jag ska berätta mer om vardera kanin och lite om mina kaninungar och kullar, så håll koll på bloggen!
 
/Bea
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej